[ G.A.L.E.R.Í.A ]

Un lugar etéreo creado por los Ermitaños, para tener el placer de llegar acá, necesitarás un permiso especial. Zona donde el arte del dibujo se exhibe.

Moderador: Fanart mods

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Cash on hand: Cerrado
Participant x 3
Contactar:

[ G.A.L.E.R.Í.A ]

Mensaje por M.A.M » Jue Oct 19, 2017 6:28 am

Imagen
Sean Bienvenidos~
Hola gente, ¿Cómo les va?
Se acaban de pasar por la G.A.L.E.R.Í.A de M.A.M~

En el forito viejo estoy dejando toda una historia de mis dibujos, desde que empezé a hacer pixel art en 2012 hasta la actualidad.
Pero eso no importa~ Siguiendo un poco el ejemplo del foro voy a hacer borrón y cuenta nueva asdf. Por eso no llame a este tema "Los magnificos "Sprites" de M.A.M" otra vez ♥

Como todos ya me dijeron que saben ingles, voy a ahorrarme el trabajo de traducir mis descripciones de DeviantArt lol.

¡Así que bien! ¿Que tal si empezamos? のワの

https://www.youtube.com/watch?v=z5YChAFjxks
Las Gracias de La Guerra de Magos:
[+] spoiler
Imagen
"When you're floating up there in the sky.
You star to realize falling down isn't the scariest thing. I'm not afraid of heights anymore...
... Instead..."

This is my drawing for the 17th prompt of Inktober, "Graceful".

I didn't want to use characters I already used, but my last drawing of Neith DEFINITELY didn't do justice to the character.
So here it is. Neith gracefully floating in the sky, most likely fighting for her dear life.

I don't know why but I really love Neith's design. That cape was an absolute joy to draw.
In her backstory I'm always saying she was "born to be a mage", but just for how well she looks in her mage uniform, I think she really is!

Here's some fun stuff I probably mentioned before:
Mages must be in pairs to be fully capable of using magic. Neith is a "pugilist mage", that means, she prefers close magic combat with her fists. That is very non-conventional to say the least.
Her brother on the other hand is something along the lines of an "artillery mage", that's why he can't be seen on this drawing, he must be really far far away where nobody can see him.

Neith and Richard's demons, beings that allow humans to manipulate magic, are Salamanders, fire elementals strongly associated with deep regrets.

And last but not least, since the opponent mages brought the fight up to the skies, Neith is out of her depth, this must be the first time she has fought while flying, so she has a severe disadvantage in this kind of situation. Richard, on the other hand, is actually thankful that the opponents decided to fly. Anti-air is his specialty, he just has to make sure Neith doesn't die.

And that's it!
I'm loving how this drawing turned out, so I'm going to use it as my desktop wallpaper haha. The background has some serious issues but it wasn't the focus of the drawing so whatever~

Have a nice day, hope you enjoy this as much as I do.
Bien, creo que este es un buen comienzo para la galería haha~
Imagen
[+] spoiler
Imagen
Gracias Pala~ La firma se sobresalía un poco del tamaño límite parece así que la resolución es RIP (?) pero en fin, me gustó bastante haha, merry christmas ♪
Touhou Novelization Project
Rol: Polydeuces Beta / Rol: Steven

Blanc
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Organizer x 2Participant x 7

Re: [ G.A.L.E.R.Í.A ]

Mensaje por Blanc » Lun Oct 23, 2017 6:07 am

Mago de combate cercano? Algo así como Byakuren me imagino~ Por mi parte prefiero los magos más convencionales, con hechizos llamativos y a distancia, los más básicos que uno puede imaginarse (?).
El dibujo es lindo, me gusta la ropa que es como algo "casual" (No es el termino que estoy buscando, pero es ropa que te permiten moverte bien y no como una túnica de mago (?) ), pero con los accesorios como la capa, las runas y los guantes que de inmediato te hacen pensar en magia. Además de que diría que se ve mucho mejor que varios dibujos que recuerdo que tenías del foro anterior, nice~

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Participant x 3
Contactar:

Mensaje por M.A.M » Lun Oct 23, 2017 2:12 pm

De hecho si haha. Byakuren es un muy buen ejemplo del estilo de pelea de Neith~
La diferencia es que Byakuren usa su magia para amplificar las capacidades de su propio cuerpo también, Neith no es capaz de hacer eso, debe de recurrir a armas como una persona normal.
Y por la otra parte, Richard se especializa más que todo en danmaku no letal a grandes distancias (?) Así que se parece mas a un mago tradicional en ese sentido~

Y que bueno que hayas notado lo de la ropa :puchimas:
Creo que es uno de los mejores diseños de M.A.M de 13~14 años sinceramente (?)
La capa no es lo suficientemente larga para que te andes tropezando con lo cool que es (?), está solo para protegerse un poco del frío y ocultar cualquier "az bajo la manga" que tenga el mago. La ropa no ajusta mucho para permitir mobilidad precisamente.
Los tirantes/esa cosa rara en su cintura está para sostener cualquier cosa que no quisieras tener en los bolsillos de los pantalones. Como por ejemplos químicos tóxicos (?)

Y eso~ Me gusta que la capa y los guantes ayuden tanto a diferenciar que sean ropa casual a un uniforme, por así decirlo haha. Hacen un mundo de diferencia.

En fin, me alegra mucho que te haya gustado este dibujo Blanc! Y sí, estuve mejorando un poquito huehue gracias por notarlo :hachi:
Imagen
[+] spoiler
Imagen
Gracias Pala~ La firma se sobresalía un poco del tamaño límite parece así que la resolución es RIP (?) pero en fin, me gustó bastante haha, merry christmas ♪

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Participant x 3
Contactar:

Mensaje por M.A.M » Mar Oct 24, 2017 10:43 am

Vengo a dejar otro dibujo recién salidito del horno :puchimas:
EDIT: Este dibujo, y el dibujo viejon, los hice para un one-shot que llevo bien resguardado en mi kokoro (?) así que los invito a que lo lean si les interesa haha
viewtopic.php?f=7&t=146

https://www.youtube.com/watch?v=sQovVZXREOo
Gotas Agridulces:
[+] spoiler
Imagen

Bien, lo primero de todo que quiero decir:
Me gusta que este dibujo de verdad me despierta como cierta... no sé, tristeza~ Lo veo y logro entender que es triste, eso es algo que no logro con todos mis dibujos así que me alegra.

Con eso ya dicho~
Se parece mucho a Neith, el personaje que dibuje en el post anterior haha, especialmente la cara. No supe como evitarlo, aunque me gusta mucho como dibuje ese peinado :yatasmile:

No sé porque, pero la veo y pienso que es una pianista, por eso el tema que puse en este dibujo es piano puro.

Ah, y dibujar gente sentada es dificil gente, nunca lo intenten :hachi: (?)
Gotas Alegres (version original del dibujo de arriba)
[+] spoiler
Imagen
ew (?)

Se ve muchisimo más joven y todo eso, pero yo me acuerdo que quería dibujar una persona más o menos adulta. Así que falle totalmetne haha.
El dibujo en el cuadrito ese me gusta más~ Pero siento que quita un poco el efecto de estar desolado en un lugar. Porque hace que se entienda más que es una casa.
Este es mucho más vertical porque en el foro anterior había un comand oque te permitia poner una iamgen y que aparezca texto al lado~
Eso es todo~ tengan un buen dia
Imagen
[+] spoiler
Imagen

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Participant x 3
Contactar:

Mensaje por M.A.M » Jue Nov 16, 2017 10:38 am

Nuevo dibujo~ probablemente arregle algunos detalles en el futuro cercano.

Touhou fanart tambien btw :puchimas: Yuugi~
https://www.youtube.com/watch?v=vbo1HM-93nA
[+] spoiler
Imagen

Ah~ Look at all those colors
It feels GOOD to go back to painting, it's very realxing and I think I'm getting slightly better at it!

I know I said I would do the leftover Inktober prompts, but screw that (?)
One pal from my friendly Touhou-forum community (?) Decided to stream drawing requests. And one of my friends on that same forum requested Yuugi fighting against Suika.

So I thought... Why not?~ And I drew Yuugi for the hell of it inbetween watching the stream.

Yeah the metal doesn't look very... metal-ish~ And the lineart needs some work on the black spots. But I'm really satisfied with this drawing, it was fun to do all the way through.
I would suggest anyone to try and paint blonde hair, it's so fun and it always looks very nice... Drawing the hair to beging with was a pain in my ass though.
I swear to god I was stuck for like fifteen minutes trying to draw Yuugi's hair. Yeah it doesn't look that complicated but I just couldn't manage to make it look good, but in the end everything worked out luckily~

Anyway, this is my latest contribution to the Touhou fandom, hope you like it for what it is. Just a drawing that was fun to do~

Godspeed ¯\_(ツ)_/¯ Yuugi
EDIT: Does this look blurry???? For some reason when it's scaled down it looks weird at least on my pc. Whatever.
Imagen
[+] spoiler
Imagen

Tibo
Kedama
Kedama
Participant x 3

Mensaje por Tibo » Vie Nov 17, 2017 3:27 am

Me encanta como el dibujo que colocaste de banner pareciera que estuviera reuniendo sus habilidades en su mano y diga "Dibujos Feos", hahaha~
M.A.M escribió:
Jue Oct 19, 2017 6:28 am
Como todos ya me dijeron que saben ingles
:neet:
El dibujo que hiciste de Neith me hace recordar cuando habíamos hablado de se te dificultaba un poco hacer la diferencia entre un personaje masculino de uno femenino. Pero pareciera que aquí no hubo inconveniente alguno. Lo que decía Blanc es cierto, el traje que lleva pareciera ser bastante cómodo y ligero. No representa problema alguno a la hora de moverse, y lo que decías sobre el tamaño de la capa supongo que debe ser de bastante ayuda. Respecto a los guantes, al verlos, de inmediato hace pensar que el traje es parte de algún uniforme :chen:

Respecto al segundo dibujo, Gotas Agridulces. Lo que mencionaste es bien cierto, con solo mirarlo es fácil notar cual es la emoción que refleja.
Si hay algo que me llama mucho la atención de algunos artistas, es que algunos puedan reflejar sentimientos y emociones en los rostros o hasta en la misma postura de sus creaciones, de alguna manera le dan más vida por así decirlo, debo decir que me encanta como te quedó.
Se nota el esfuerzo que le pusiste :abanico:

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Participant x 3
Contactar:

Mensaje por M.A.M » Lun Dic 25, 2017 9:37 pm

EYYY
REQUIEM FOR G.A.LE.R.Í.A THE RESURRECTION 2: THE G.A.L.E.R.Y.I.N.G :drmsmile: (?)
Hora de responder a ocmentarios de hace un fucking año atras más o menos.

@Matsu: Aw gracias haha~ Siento que estas viendo aldo en mis dibujos que yo no puedo, no se me ocurre otra razón por la uqe te guste tanto (?) Pero igual se aprecia mucho~ :yay:

@Tibo:
Sí, es el chiste del banner (?) haha, y Tibo, si no sabes inglés entonces lola (?) ok no haha, si algo te intriga pregunta nomás~
Que bueno que te haya gustado el uniforme de Neith también~ Un día de estos la voy a dibujar con su uniforme y la voy a colorear. Es uno de mis perosnajes favoritos de dibujar así que se la merece ♥

Gracias por comentar ustedes dos~

Este es el regalo que hice para Tom, la novenodecima quintoava Katia (?) que recibe para el santa secreto.
https://www.youtube.com/watch?v=9XOY8bHkcYM
[+] spoiler
Imagen
Probe otra técnica para sombrear, que es básicamente tener una capa en "multiplicar" y un celeste para que oscurezca todo con una tonada azul. y despues ir borrando las partes iluminadas~
También probe shadear el pelo de una manera que no se viera tan como de plastilina haha. espero que haya funcionado~

La manera en la uqe shadee los ojos se parece mucho a los portratos de ULiL. con la diferencia de que yo dejo la cornea en blanco puro haha
Imagen
De referencia~

Y después de eso no sé~ Fue muy divertido hacer esto sinceramente :proud:
Y ahora, mi regalo para el discord de arte en el que estoy haha, el dibujo que no quería compartir porque no sé como diablos hice para que saliera x1000 veces mejor de lo que me esperaba, así que parecía que flojeé con el regalo a Tom.
https://www.youtube.com/watch?v=xFG6770beMc (ESCUCHEN ESTO MIERDA) (?)
[+] spoiler
Imagen
En el discord en el que estoy el secret santa lo hacemos un poco diferente.

Como somos varios y no nos conocemos entre todos, para unirte tenes que poner una "lista de deseos", algo que queres que te regalen~
El tipo que me toco pidió que dibujara a Pearl y Marina de Splatoon como si fuerna skaters haha.
Así que lo que se me ocurrió hacer fue dibujarlas como si fuera un splatfest. Patinetas vs. Rollers :drmsmile:

Este dibujo me quedó genial, dios haha. Sí, tiene cosas que se podrían mejorar, pero sinceramente creo que es uno de los mejores dibujos que hice este año.
Es tan colorido, tan animado, Las poses son algo dinámicas. Y por sobre todo:

Se ve cool :wink: (?)
Así que sí~ Hice fanart después de tantos milenios dibujando cosas originales lmao
Eso es todo por ahora~
Imagen
[+] spoiler
Imagen

M.A.M
Rebirth of Tokoyo
Rebirth of Tokoyo
Participant x 3
Contactar:

Mensaje por M.A.M » Lun Ene 22, 2018 10:19 pm

Hola gente, les vengo con mi magnum opus para el 2018.
Listo, ningún dibujo que vaya a terminar en todo este año va a poder superar esto :facepalm: Que lindo y feo se siente culminar tan temprano (?)

En fin, el dibujo tiene dos versiones.
La version "full". y la verison "ficha", donde voy a dejar más información sobre el personaje que acabo de dibujar.
Obviamente, todo esta en inglés porque es demaciado para traducir haha. Pero si algo les da curiosidad, sientanse libres de preguntar!

Les advierto que las imagenes son medio gordas, pero cada KB vale la puta pena :proud: (?)
https://www.youtube.com/watch?v=b6t8E53wZNc
Sky High Growth ~ Son of Wonders
[+] spoiler
Imagen
So you're having fun, right Keion?
Then, I need you to do this so we can keep playing even more.
Say this out loud with all the air in your lungs: 'Power of miracles, grow bigger!'

Hello people! Hopefully you checked the link for some EXTREMELY fitting music, I've been listening to this for like 8 hours nonstop while I was working on this.
This is part of my new year resolution, I will try to do one full color drawing with a background, no matter how simple it is.

I felt dissapointed on my last year's art summary, so now I want it to look amazing, even though I'll probably won't be able to keep up at the half of the year haha.
But for now, we're going full speed, head on! :sekihah:

I downloaded a cloud brush for this one and I had lots of fun with it (even though it was kinda laggy at the huge resolution I'm working with lmao)
And I learned how to paint ice/gems... Well... Kind off, but the attempt it's there and I think it works good enough. I like it.

I really enjoy this whole drawing, I have it as my wallpaper now. I think it represents everything I want to be able to draw: Things that are colorful but kinda whimsical, things weird and fantastic enough to make you think what the hell is going on~
If you want to download this and make it your wallpaper, go ahead! I uploaded the image on a 1080p resolution, but if you download it I think it'll go up to 1584p. Or maybe I'm just infatuated with my own drawing to make it my wallpaper haha.

I tried to work with lots of purple that would fit along with all the saturated blue that I used.
The color scheme for this drwaing was REALLY damn hard for me, I actually had to ask random people for help with the colors haha. I just couldn't pick a pallete that worked well. The only thing I knew was that I wanted to make his hair pale blonde and his scarf an electric kind of blue to go alongside the ice/gems on his sides.
After someone suggested me to work with pokemons and sent me a picture of Gloom, I decided a Gloom/Vileplume pallete could be perfect for this character.

And as the little quote that contains some serious jams (?) in the top says.
This kid's name is Keion, and I will be uploading a profile on him soon. I don't want to smother you with a super long wall of text if you're here for the drawing only.

So that's it! I hope you enjoy this as much as I do, I think all the work was worth it :drmsmile:
https://www.youtube.com/watch?v=153nze9j1LQ
Soul Index ~ Keion Loris
[+] spoiler
Imagen
I'm just out for a walk! You can join me if you want.

:yay: I'll expand a little on the information put on the drawing:

Introduction
Keion Loris is a "zombie".

However, the definition of zombie in his world has an absolutely new meaning due to the circumstances on Earth.
Just like in Norene's (one of my older characters) story, there are no humans alive left besides her.

This mean Keion is not the zombie of a human corpse, he is the zombie of a soul. So, to put things shortly, he died as a human, suffered final death while being a soul, and then, somehow, was brought back to the world.

The means of his resurrection are unkown. However, some time on his third "life", he made close contact with a god.
This gives him the title of "Death Remnant", a reminder of the mortality that even souls can't escape from for all eternity. Although it's slightly ironic since he himself seems to have escaped final death which shouldn't even be possible.

Personality
I'll try not to spoil the whole character by explaining everything on his index. So here goes:
Keion is a free spirited kid that loves being outdoors and roaming free.
He has no memories of his parents, or anyone he has met before experiencing final death as a soul.

The common perception of Keion is that he is an agreeable kid that does not bother too much.
However, the longer you stay with him the stranger he seems.

Absolutely careless about his past, incapable of engaging on any kind of complex discusssions, and spending most of his days doing the same things over and over again unless someone asks him otherwise.
Keion is a very repetitive person that tries not to remember his past, or something more grim could be hiding in his little mysterious mind, something that he might not even be aware of.

Due to his very simplistic personality, it's very easy to persuade Keion once you know which buttons to push.
After living his third life, does he even count as a human anymore?

Power
The sole reason why Keion's danger level is so high is due to his personality. As he can be persuaded into using his power for almost anything without him being able to reason at all.

At first sight, Keion's power might seem the power to make things grow in size.
However, this is only a mere portion of the ways he can use his ability.

With very few limitations, Keion is capable of altering the properties of all kinds of matter, and even conceptual things.
He can make the "hardness" of objects grow, increase them in quantity or in frequency. Anything that has a measurement can be manipulated by Keion freely.
He can as well make things such as luck, miracles, disasters, love and many other things grow.

This power puts Keion closer to a god than a human, however, he passes most of his days using his power for mundane things that let him roam free through Earth. Like increasing the frequency and strenght of gusts of wind to fly, and enjoying a brighter sun with the boosted chirps of birds flying around.
The power of growth does not require any energy from it's user (Or more specifically, it does and a lot, however, Keion makes his own energy grow to make it limitless).
This power is persistent, and will last until Keion conciously ceases it's effects.

Keion's power has three limitations, one of them is a rule that someone gave him.

The first limitation is that his power to make things grow is only multiplicative.
This means that Keion can make things grow only as fast as they're considered to be "grown". If he wants to make a forest out of a single tree by saying "Tree, grow in quantity!" the forest will grow slowly only one tree at a time.
The bigger, stronger or more frequent something is, the more suceptible it is to Keion's power to make it grow even further. For most of the time, Keion must work with things that are already in big quantities to make full use of his power.

The second limitation is that Keion can't make opposites grow. So he can't make love and hate grow at the same time, he must first return one of those properties to their normal "size" before making the other grow. Following the same principle, Keion can't make the absence of something grow.
He can't deforest a forest if he's already using his power to grow a different forest.
Since this is a semantic power, what most people consider to be the opposite of something will be the limitation on Keion's power.
This means that if the whole society of souls agrees that the opposite of "dog" is "economy", then Keion's ability will work on only one of those at a time.

The third limitation, an artificial one put by someone that managed to persuade Keion, is that he can't make his own power grow, he just can mantain it.
So he will never be able to break the first two limitations by making his power stronger. He is not even aware that he can make his power grow at all actually, he just doesn't feel the need to try as he was told not to do it.

EDIT:
The power of growth is one of the very few powers that is self-sustainable and has the ability to reverse entropy.
Theorically, if Keion puts his mind into it he could make the entire universe "endless", preventing the heat death of the universe by making "warmth grow".
Endless is too big of an amount of time to make any certain conclusions however.

Finishing Notes
Keion Loris is a very excentric name of Greek origin.
His age is unkown, but he could be considered to be "just born".

Keion's power isn't his own actually. When he was resurrected, his mind clinged to the closest thing nearby due to his instinct of survival, and it seems that he clinged to a portion of the power of a god.
Since then, the power of that god seems to have healed.

However, the part of that power that Keion subconciously clinged to should have vanished a long time ago.
It seems that he is using his own power to mantain his link to the divine.

The floating, mechanical hand that he uses for flight is, conveniently named, a "God Hand", an unkown artifact that started appearing once Earth was surrounded in fantasy.
The two crystals on his sides are a link to the god he clinged to when he resurrected, and are probably the source of his power. He can summon these three artifacts at will.

Keion is very capable of destroying the very delicate balance of the world, so a group of exorcists make sure that nobody bothers him too much, or wants to use his powers for something evil.
If you've seen my previous drawings, you have met some of those exorcists at the very least~

Keion can make the wildest games of hide and seek known to humanity, and he likes to dress as a super hero with the clothes his mother gave him. He can't remember where those clothes are from though.
Última edición por M.A.M el Mar Ene 23, 2018 12:54 pm, editado 3 veces en total.
Imagen
[+] spoiler
Imagen

Addamelech
Septetrion of Yatagarasu
Septetrion of Yatagarasu
Participant x 7
Contactar:

Mensaje por Addamelech » Mar Ene 23, 2018 1:17 am

Fucking MAM

Si algún día hago algo te voy a pedir a ti que me lo pintes.

Esto te quedó como trescientas millones de veces mejor que todo lo demás
"Si no juegas en lunatic, es que no te esfuerzas en la vida en general" Imagen

Aki
Kedama
Kedama
Participant x 1
Contactar:

Mensaje por Aki » Mar Ene 23, 2018 6:35 pm

M.A.M te la rifaste con esa iluminación. Y en general siento también que es lo mejor que has logrado hasta ahora :proud:

Y ahora los muros de texto son más grandes indicando que este año va ser un gran año (?) :hachi: Felicidades entonces.

Y aunque pienses que no superarás este, apuesto a que lograrás superarte de gran manera este año si continuas mejorando de esa manera :satosmile:

Responder